Reading Challenge XLIV – Casa molimei

O carte aflată mai spre sfârșitul listei de „Must-Read”: a fost destul de greu să mă decid, până mi-am dat seama că pot să citesc o carte pe care am primit-o cadou din partea editurii, fără să o fi comandat eu sau să-mi fi fost recomandată/oferită. Și așa m-am trezit cu Cartea molimei în mâini, o poveste distopică în care America nu mai are legi, nici reguli, ci e bântuită de molimă, iar tărâmul făgăduinței este ca un mit care ține în viață sutele de rătăciți, mai mult morți decât vii.

Jim Crace te atrage într-o aventură periculoasă, printre ruinele omenirii, unde Franklin și Margaret, doi necunoscuți care ajung să fie colegi de suferință, își caută drumul spre salvare. Dincolo de ape, pământul nu a fost încă pervertit, nimeni nu e bolnav, așa că toate sufletele încearcă să ajungă la malul oceanului, unde speră să găsească fericirea. Dar drumul e lung, iar pericolele pândesc la orice colț. Nici nu-i de mirare că oceanul plânge.

Oceanul e un ochi uriaș care plânge. Uneori, în zilele senine, îi vedem rotunjimea.

Cartea nu e voluminoasă, n-are nici 250 de pagini, dar reușește să te intrige și să-ți mențină atenția pe parcurs, deoarece te atașezi, inevitabil, de personaje. Franklin și Margaret sunt doi oameni diferiți, uniți de tragedie, având un singur scop: să scape de pământul lacom care le-a înghițit familiile. Dar pe măsură ce se par să se apropie de țelul mult dorit, încep să răsară întrebări în mințile acestor oameni care par să nu aibă nici trecut, nici viitor. Mi-a plăcut stilul autorului și alegerea din final, deoarece te fac pe tine să te întrebi ce-ai fi făcut în locul lor. Deși nu se ridică la nivelul lui Fahrenheit 451, 1984 sau Minunata lume nouă, romanul lui Jim Crace se joacă cu unele simboluri și concepte, oferindu-ți câteva pagini care te duc imediat cu gândul la Mad Max, într-atât e de nebunească situația. Recomand celor amatori de povești post-apocaliptice, care au deja rezerve ascunse în caz de urgență.

tn1_casa_molimei

Lasă un răspuns

